KOMMANDE RESEGUIDE SKOLOR OCH ANSÖKAN

mellan 01.-26.04.2024 [skolan är fullbokat, vi tar inte emot flera ansökningar]

HÖSTEN 2024 RESEGUIDE SKOLA
mellan 02.-27.09.2024 [ansökningsperiod är igång]

När studieplatserna är tillsatta erbjuder vi den utvalda sökanden möjlighet att börja i framtida Reseguideskolor.

SÅ HÄR ANSÖKER DU FÖR UNDERVISNING

Sökningen sker i två delar:
I första steget fyller du i och skickar ansökan.

Utbildningen leder till jobbet som utländsk reseledare mycket snart efter examen – vore det nu rätt tid att tillbringa några år utomlands i utmanande kundtjänstuppgifter och samtidigt möta nya erfarenheter?

I det andra steget i ansökningsprocessen gör du en introduktionsvideo om dig själv.

Gör det här:

Läs först ansökningsvillkoren nedan, kontrollera studieavgiften [länk utbildning och sysselsättning], fyll sedan i ansökan och skicka in.

Du når ansökan genom att klicka på länken Ansökningsformulär längst ner på sidan.
Vi kommer att behandla din ansökan och om vi tror att du är en potentiell student skickar vi instruktioner om hur du gör en introduktionsvideo.

Vi utvärderar din presentationsvideo och fattar det slutgiltiga beslutet om att bli utvald som student. Med en ansökan och en presentationsvideo testar vi den sökandes lämplighet för krävande kundtjänstuppgifter inom turistnäringen.

Du är studenten vi söker när du uppfyller dessa ansökningskriterier:

- du talar och skriver finska flytande
- du kan också klara dig på engelska. Alla andra språkkunskaper är till din fördel
– du har fyllt 18 år och har körkort
- du har genomfört gymnasiets läroplan eller gymnasieexamen
– du är öppen av naturen och når lätt ut till andra
– du förstår att stress är en reseguides ena kollega
– du är smidig online [behärskar digitala medier och Office-verktyg]

För övrigt

– du har en positiv inställning till att du ofta jobbar bråttom under press och utan att titta på klockan
- du förstår att när kunderna är på semester är reseledaren på jobbet:
ibland dyker oväntade moln upp på semesterfirarens himmel - reseguiden är på orten och löser alla typer av pussel så att solen skiner igen och kundens semester fortsätter